Adria>Novice>Pojasnilo Adrie Airways glede medijskega poročanja o njenem poslovanju

Pojasnilo Adrie Airways glede medijskega poročanja o njenem poslovanju

Avtor: Adria Airways

V Adrii Airways želimo pojasniti navedbe, ki se v zadnjih dneh pojavljajo v medijih glede našega poslovanja.

Povsem razumemo in sprejemamo razprave o nepravilnostih pri izvedbi poletov, ne pa tudi, da se le-te povezuje z našim finančnim stanjem. 

Želimo pojasniti, da finančno stanje ne vpliva in ni razlog za zamude ali odpovedi, kot navajajo nekateri mediji. Vsi postopki nadzora Javne agencija za civilno letalstvo so predpisani z veljavno zakonodajo in agencija je tako dolžna redno ocenjevati finančno stanje letalskih prevoznikov glede izpolnjevanja pogojev za operativno licenco. Adria Airways tako agenciji redno poroča o svojem finančnem poslovanju in agencija redno izdaja sklepe ali ugotovitve, katerim sledimo. Sklep, s katerim je agencija Adrii Airways naložila, da do konca leta 2018 predloži dokazilo o prilivu sredstev ali v obliki dokapitalizacije ali kako drugače, ni izredne narave in ne pomeni, da je Adria Airways v slabši situaciji kot kdaj prej ali da ji grozi prizemljitev letal, kot implicirajo nekateri mediji. Gre za redne ukrepe, ki jih mora Adria Airways neprestano izvajati in izpolnjevati. 

Največji razlog za nepravilnosti v izvedbi operacij leži v stanju evropskega zračnega prometa. Ne samo v Sloveniji, tudi v Evropi in na celem svetu se letalska industrija sooča z občutno prenasičenostjo zračnega prostora in letališke infrastrukture.  Zamujenih letov v EU v 2018 je za 150 % več kot lani. Samo avgusta letos je bilo z zamudo opravljenih kar 56 % letov. Zamude Adria Airways so globoko pod povprečjem EU, pa vendar si tega še vedno ne moremo šteti v korist, saj povzroči vsaka nepravilnost prevozniku škodo. 

Te dni v Evropi beremo o nepravilnostih pri izvedbi letov večine prevoznikov. Lufthansa je npr. ravno objavila novico, da je bilo letos iz enakih razlogov kot pri Adrii Airways, prizadetih več kot 18.000 letov. Tudi Evropska komisija in Evropski parlament sta v skupni izjavi pred poletno sezono potrdila, da se bodo zamude na žalost še povečevale, ker med drugim trenutni sistem zračnega prevoza le stežka sledi razvoju industrije. 

Drži, da je Adria Airways v primerjavi z lanskim letom letos opravila več poletov z zamudo in odpovedala več letov. Drži tudi, da je nekaj razlogov za to na strani Adrie Airways, vendar v večini še vedno ležijo izven sfere prevoznika. Prav tako je večje število nepravilno izvedenih letov posledica občutno povečanega števila letov nasploh. 

Še en razlog je pomanjkanje posadk. Enako kot večina prevoznikov na svetu, je Adria Airways letos občutno povečala število letal in mrežo letenja ter tako število letov, neskladno s to rastjo pa je raslo število operativnih članov posadk. Vsaka nepredvidena odsotnost člana posadke zaradi bolniške ali slabega počutja, so torej poleg nepredvidenih vremenskih razmer ali tehničnih razlogov, posegli v izvedbo letalske operacije. V izogib odpovedim leta smo se večkrat odločili za združitev letov. Kljub razumljivemu nezadovoljstvu potnikov menimo, da je združitev leta za vse deležnike boljša opcija od odpovedi.

 

Prevozniki skupaj z letališči in pristojnimi organi aktivno sodelujemo na reševanju situacije, ki bo iz zagat rešila ne samo industrijo, temveč predvsem omejila neprijetnosti, s katerimi se soočajo potniki. Popolnoma razumemo, da je vsaka nepravilnost pri izvedbi leta neprijetna za potnike, zato se vsem ponovno opravičujemo.

 

Dolgoročni cilj Adrie Airways ostaja vzdržna rast. Kljub izzivom v operativni izvedbi letov smo optimistični glede prihodnosti.