Adria>O družbi >Podjetje>Zgodovina

Zgodovina

1960+

1961

Marca je bila ustanovljena čarterska letalska družba Adria Aviopromet z letali DC6. Decembra istega leta je opravila prvi let z domačo posadko.

1964

Adriina letala, ki so sprva vzletala z zagrebškega letališča Pleso, so se leta preselila na novozgrajeno ljubljansko letališče.

1968

Adria je vpeljala svojo prvo redno linijo med Ljubljano in Beogradom.

Več kot petdesetletna zgodovina Adrie se je začela spomladi leta 1961.

Šestdeseta

1970 +

V sredini sedemdesetih let so bila poglavitna dejavnost Adrie Airways čarterski poleti za nemške, britanske, francoske in skandinavske potovalne agencije v priljubljena obalna letovišča na jadranski obali: Dubrovnik, Split, Pulj in Tivat.

Da bi lahko zadostila povpraševanju, je Adria vstopila na domači trg in povezala Ljubljano z vsemi pomembnimi mesti v Jugoslaviji.

Adria je bila redna obiskovalka vseh glavnih evropskih letališč in je slovela kot eden najzanesljivejših čarterskih prevoznikov v Evropi.

1980 +

V začetku osemdesetih je Adria pridobila pet sodobnih letal MD 80 s 167 sedeži in se razširila še na mednarodni trg.

1983

Adria je vzpostavila prve redne polete na progi Ljubljana – Beograd – Larnaca (Ciper).

1984

Adria je razširila floto z dvema turbopropelerskima letaloma de Havilland Dash 7 z 48 sedeži in tako omogočila delovanje tudi na regionalnih letališčih.

1987

V letih, ki so sledila, je Adria razširila svojo mrežo rednih poletov v München, London in Pariz. Število potnikov je stalno naraščalo in doseglo milijon, vrhunec pa je bilo leto 1987 z 1.740.000 potniki.

Osemdeseta

1990 +

Medtem ko so v osemdesetih letih pravi preboj pomenila letala MD 80, je Adria v devetdeseta leta vstopila s tremi letali Airbus A320 s po 168 sedeži (s prvim A320 je svojo floto opremila leta 1989).

V devetdesetih letih je Adria uvedla številne nove destinacije iz Ljubljane večinoma v evropska mesta. Čarterski poleti so bili sezonski, najpogosteje na sredozemske turistične destinacije.

1991

25. junija je republika Slovenija razglasila samostojnost. Kmalu za tem je Uprava za civilno letalstvo Jugoslavije, ki je bila tedaj še vedno pristojna za slovenski zračni prostor, Adrii za tri mesece prepovedala letenje.

1992

Konec januarja je Adria Airways ponovno vzpostavila svoje dejavnosti na okrnjenem tržišču. Večina čarterskih destinacij na obalo Jadrana je postala nedostopna, saj so po novem sodile pod ozemlje drugih držav. Celotna struktura poslovanja se je zato drastično spremenila.

Medtem ko so prej 90 odstotkov prihodka predstavljali čarterski posli, so zdaj redni leti prinašali 70 odstotkov prihodka.

1995

Adria prične leteti skupaj z Lufthanso (sodelovanje »code share«).

Adria je svojo floto 13 letal (tri letala Airbus A320, pet letal MD 80 – štiri letala različice MD 82, eno letalo različice MD 81 –, tri letala DC 9-30 in dve letali Dash 7), ki je bila prvotno namenjena čarter poletom, v novih tržnih razmerah zmanjšala. Prodala je letala MD 80, Dash 7 in DC 9.

1996

Marca se je končal proces privatizacije družbe Adria Airways.

1998

V začetku leta je Adria svojo floto posodobila z dvema letaloma Canadair Regional Jet CRJ 200 LR ter konec leta s tretjim CRJ.

S samostojno Slovenijo se je struktura poslovanja Adrie Airways močno spremenila.

2000 +

Adria je osredotočena na opravljanje regionalnih rednih poletov predvsem po Evropi in stalno dodajanje novih frekvenc in destinacij. Sodelovanje z evropskimi letalskimi prevozniki, še posebno z Lufthanso, se krepi.

2000

Adria kupi četrto letalo Canadair Regional Jet 200 LR.

2002

Kanadski proizvajalec letal Bombardier Aerospace Canada je izbral Adrio za svoj prvi evropski vzdrževalni center za letala Canadair Regional Jet. Adria tako opravlja servisno-vzdrževalna dela za druge prevoznike na vseh tipih letal CRJ, v letu 2005 pa je delovanje razširila na letala tipa Airbus 320.

2004

Decembra je bila Adria kot regionalna članica sprejeta v najmočnejšo strateško letalsko združenje na svetu Star Alliance. S tem je bil dosežen strateški cilj in jasno začrtana poslovna politika mrežnega prevoznika, ki ponuja globalno storitev.

2005

Adria se odloči za nakup petega letala Canadair Regional Jet 200LR.

2006

Adria najame letalo Boeing 737-500 in flota vključuje enajst letal: tri Airbuse A320, sedem letal Canadair Regional Jet (dve letali CRJ v najemu) in eno letalo Boeing 737-500.

2007

Adria najame letalo Boeing 737-400 in kupi dve letali Canadair Regional Jet CRJ900.

2008

Adria najame letalo Fokker 100 in kupi letalo Canadair Regional Jet CRJ900NextGen.

2009

Adria kupi letalo Canadair Regional Jet CRJ900NextGen.

2010

Adria kupi dve letali Airbus A319. Sedanja flota šteje 14 letal: 2 Airbus A320, 2 Airbus A319, 4 letala Canadair Regional Jet CRJ900, 6 letal Canadair Regional Jet CRJ200.

Dvatisoča