Adria Airways Logo Adria Airways

Branijo samo "golmani"

Besedilo: Tadej Golob Fotografije: Matej Družnik /Delo

24-letni Peter Prevc stopa v novo sezono svetovnega pokala smučarskih skokov s številko 50 na dresu, kar v tem športu pomeni to, kar v drugih številka ena – kot svetovni prvak torej.

Adria Airways Peter Prevc1 min

Kot smo pri njem že vajeni, pa ni videti, da bi ga to posebej obremenjevalo.

Ne, o tem sploh ne razmišljam. Prvič, ker še ni čas za to, pa tudi zato, ker ni česa braniti. V sezono stopiš s toliko točkami kot vsi drugi, se pravi z nič. Tega se moraš zavedati in se vsake tekme lotiti napadalno. Branijo samo "golmani".

Lanska sezona je bila sanjska, popolna. Ali to pomeni, da ste se treninga pred letošnjo sezono lotili povsem enako kot pred lansko?

Lanska sezona je bila res takšna, da je tekla kot voda, ki jo spustiš po toboganu. So bile pa priprave pred letošnjo vendarle nekoliko drugačne. Še več je bilo specialnih treningov, več smo na suhem trenirali tehniko – z vizualizacijami, z imitacijami –, sicer pa je bil trening precej podoben tistim prej. Imamo pač isto trenersko ekipo, tudi tekmovalci smo bolj ali manj isti, in če je ta načrt deloval v zadnjih treh letih, mora tudi v prihodnje. Predvsem je treba paziti, da na kakšnem področju ne zaspiš.

Letos ne več na Elanovih, pač pa na Slatnarjevih smučeh. Kaj se je spremenilo s tem, ko na smučeh ne piše več Elan?

Zame skoraj nič. Pravzaprav samo človek, s katerim komuniciram o tem, kakšne smuči hočem. Predvsem me je Slatnar presenetil, da se je tega sploh lotil, da je kot zasebnik s tako velikim vložkom stopil na tako majhen trg, kot je oprema za smučarske skoke. To se mi zdi zelo tvegano, ampak za zdaj mu uspeva.

Adria Airways Peter Prevc2 min

Kolikšno vlogo igra oprema v smučarskih skokih? Imajo vsi smučarski skakalci dostop do vrhunske opreme?

Glede smuči, okovja, čevljev ja, pri dresih in materialih zanje pa najbrž ne. Reprezentancam večjih nacij proizvajalci najbrž spustijo s traku boljše stvari, vendar se kljub temu ne bi pritoževal. Če skakalec odlično skače, lahko nadomesti tudi kakšen manko v opremi. Skakalec, ki se zaveda, da nima vrhunske opreme, pa si v glavi hitro ustvari črvička, ki mu šepeta, da bi kaj lahko bilo bolje. Kljub temu sem skoraj prepričan, da bi z opremo Severina Freunda skakal slabše; to pa zato, ker mora biti oprema prilagojena posamezniku. Ne glede na vso vrhunsko opremo mora skakalec še zmeraj razmišljati s svojo glavo in ugotoviti, kaj mu ustreza.

Nastopili ste na nekaj tekmah poletne sezone, ne pa na vseh. Kako to?

Izpustil sem prvo v Courchevelu in si tako prihranil kakšnih enajst ur vožnje z avtomobilom do tja in še enajst ur nazaj. Poleg tega je bila tekma na sporedu takoj po mojem dopustu, zato sem si raje privoščil teden dni treninga in se v miru pripravil na naslednje tekme. Na Japonsko in v Rusijo prav tako nisem šel, ker sem se medtem raje pripravljal doma in opravil nekaj kondicijskih treningov. Na Japonsko potuješ dva dni, v teh dveh dneh pa doma opravim štiri treninge, in ti odtehtajo. Tako ali tako me pozimi čaka toliko potovanj, ki jih veliko laže prenašam, če se odpovem kakšnemu poletnemu.

Adria Airways Peter Prevc3 min

V letošnji sezoni bo prvič na sporedu tekma v Južni Koreji kot generalka za tamkajšnjo olimpijado leto dni kasneje. To pomeni še več potovanj z letali. Kako jih prenašate?

Za zdaj kar dobro. Ne vem, kako bo s tem v prihodnje, bo kaj teže ali morda celo laže. Tolažim se s tem, da pač moram presedeti deset ur na nekem sedežu, in se že nekako zamotim. Sicer pa je v letalih zdaj na voljo ogromno tehnologije, tako da kar gre; pa tudi v kombiju so na voljo knjiga, računalnik in telefon. Tiste ure kar nekako minejo; manj se obremenjuješ s tem, laže je.

Adria Airways Peter Prevc4 min

Letalska potovanja so povezana tudi s čakanjem na letališčih. Kako si tam krajšate čas?

K sreči nam skušajo najti take vozovnice, da je čakanja čim manj. K sreči zato, ker še nisem naletel na letališče, ki ga ne bi prehodil v eni uri. Hodim okoli in malo opazujem. Obiščem vse brezcarinske trgovine, si ogledam najdražje pijače, ki jih ponujajo, in se sprašujem, kdo to kupuje (smeh). Vzamem si čas, da kaj počasi pojem, z vsako stvarjo, ki jo počnem, pa mine minuta. Če ima kdo s seboj karte, gre še laže.

Koliko pa je stala najdražja pijača, na katero ste naleteli na teh svojih obhodih?

Mislim, da je stala 140 000 evrov in da je šlo za neki konjak.

Prav po vaši zaslugi je med mladimi zdaj neverjetno veliko zanimanja za smučarske skoke. Kako komunicirate s svojimi navijači in kaj vam pomeni njihova podpora?

Z navijači največ komuniciram po socialnih omrežjih, ker je to v teh časih najlaže. Zdaj smo vzpostavili tudi novo spletno stran in načrtujem, da bi na njej objavljal tudi kakšne pogostejše zapise, kaj o dogajanju v ozadju tekmovanj, o kakšnem dogodku, ki ni neposredno povezan z njimi. Tako lahko dosežeš veliko večjo skupino oboževalcev, kot je tistih nekaj, ki te lahko ujamejo za roko na tekmovanjih. Ko gre za motivacijo, prav vsi štejejo.